biciklizés a városban

Gazdasági előnyt jelenthet a közeledésben a kerékpározás

A Habitat Platform Foundation más szervezetekkel összefogva publikálta tanulmány, amely a kerékpárázás gazdasági előnyeit foglalta össze egy kiadványban.

Bár vannak kivételek az elmúlt évtizedekben a kormányzatok jellemzően az autósközlekedés fejlesztésébe fektettek, és csak néhány ország, így a Benelux államok és Dánia reagált a kerékpározás gazdasági előnyeire. De pontosan melyek is ezek?

Az első a helykihasználás és az időmegtakarítás. Egy parkoló autó helyén tíz kerékpár is elfér. A felszabaduló helyek zöldfelületekké alakíthatóak, de akár ingatlanfejlesztésre is fordítható. A másik előny, hogy kerékpárral rövid távon gyorsabban tudunk közlekedni, és a dugók sem jelentenek akadályt. A nagyobb városokban a duókban töltött idő, akár a gazdasági növekedés harmadát is elviheti.

Aligha kell ecsetelni, hogy a kerékpár mennyivel környezetbarátabb, mint az autó. A kevesebb kibocsátás kisebb korrózió jelent, csökkenti a környezetszennyezés kárait, de az egészségügyi kiadásokat is (pl: asztma, allergia, légúti betegségek kezelése).

A GDP nagyjából 2%-át emésztik fel a közlekedési balesetek. Ahol jól kiépített kerékpáros infrastruktúra van, ott számottevően csökken a alesetek száma is.

A kerékpáros közlekedés fejlődése ismét visszacsalja az embereket a városközpontokba. ezáltal a helyi kis boltok ismét nagyobb forgalmat realizálhatnak, és a belső terek ismét megújulhatnak. Városfejlesztési szempontból kifejezetten előnyös a kerékpáros közlekedés fejlesztése.

A tanulmány, számos egyéb konkrét példával is ismerteti a fenti előnyöket.

 Forrás: kerekparom.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.