Egyre nagyobb méreteket ölt hazánkban is a kereskedelem, forgalma eddig soha nem látott magasságokban van, és a karácsonyi szezon még ezután indul be igazán. A kereskedelem szektorán belül a kiskereskedelem és az online kereskedelem forgalma is jelentős. A szektor ugyanakkor munkaerőhiánnyal küzd.
Az utóbbi években jelentősen megnövekedett az online kereskedelmi forgalom, a fogyasztók egyre nagyobb mértékben vásárolnak az internetes webáruházakból. A szektort eleinte csak az ajándékok, könyvek vásárlásra jellemezte, mára ez teljesen átalakult és a forgalom széleskörűvé vált: vagyis ma jellemzően bármit beszerezhetünk online felületeken keresztül: kutyatápot, autógumit, elektronikai cikkeket, és egyre divatosabbak az online drogériák kínálatai is, mint a borotvahab, a pelenka, a borotva, a hajfesték vagy épp a tampon beszerzése internetes vásárlás keretében. Szakértők szerint két éven belül, vagyis 2020-ra az online kereskedelem forgalma elérheti akár az ezermilliárd forintot is, ami jelentős részesedést jelent a kereskedelem egészének forgalmából.
Az építőipar bővülésével jelentősen növekedik a tartós fogyasztási cikkek forgalma is, amelyek az újonnan épült lakások otthonteremtéséhez szükségeltetik. Összességében a korábban elhalasztott fogyasztások most érzékeltetik a hatásukat, ami a magyar gazdaság erősödését mutatja.